Rezygnacja z finalizacji zamówienia po dodaniu produktu do koszyka jest rosnącym zjawiskiem w branży handlu elektronicznego (e-Commerce): wiarygodne badania pokazują, że 2 z 3 operacji pozostają niesfinalizowane. Tutaj znajdziesz kilka wskazówek na temat pewnych niezawodnych sposobów zmniejszenie ilości rezygnacji z zakupu po dodaniu do koszyka.

 

Opłaty za wysyłkę

Pokaż opłaty za wysyłkę od razu. W większości przypadków kupujący porzucają swoje wózki z powodu uwzględnienia nieoczekiwanych opłat przy finalizacji zamówienia. Najlepszą strategią jest uwzględnienie tych opłat z góry, aby kupujący wiedzieli, ile będą kosztować ich produkty.

 

Zapewnij więcej metod płatności

Często klienci pozostawiają zamówienia niekompletne na etapie płatności, gdy nie mogą znaleźć preferowanej metody do zapłaty. Jeśli nie będą w stanie zrealizować zamówienia z podanymi opcjami płatności, prawdopodobnie porzucą swój koszyk lub przynajmniej zostawią zakup na później. Unikaj tego, udostępniając szerszy zakres metod płatności. Upewnij się, że witryna akceptuje wszystkie standardowe karty kredytowe, a także oferuje inne popularne opcje płatności, takie jak PayPal.

 

Uprość opcje weryfikacji

Klienci mają również tendencję do porzucania swoich wózków, gdy weryfikacja obejmuje dużą liczbę stron i etapów. Doświadczenie zakupów online musi być szybkie i proste, dlatego ważne jest zaprojektowanie procesu sprawdzania, który jest prosty i przyjazny dla użytkownika. Nie potrzebujesz więcej niż 4 kroki - im mniej stron, tym lepiej.

Możesz także uczynić ten proces mniej nudnym dla kupujących, dodając pasek postępu. Pasek postępu informuje, że kupujący posuwa się naprzód i zbliża się do linii mety z każdym krokiem. Pozwala również sprawdzić, ile kroków pozostało do końca, dzięki czemu proces jest bardziej przewidywalny i przejrzysty - zawiera dwie podstawowe cechy, które zachęcają klientów do kontynuowania zakupów.

 

Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami i technikami, tak aby ograniczyć rezygnacje z finalizacji zamówienia po dodaniu produktu do koszyka w sklepie internetowym i zwiększyć sprzedaż!